вивих зуба

Вивих зуба — причини, діагностика, лікування

Вивих зуба — це пошкодження зуба в слідстві травми, яке проявляється гострим болем, зміщенням його в зубному ряду і патологічною рухливістю. Вивих зуба досить поширений вид травми, який найчастіше зачіпає фронтальні зуби верхньої щелепи.

Причини вивиху зуба

Найчастішою причиною вивиху зуба є прямий, бічний або вертикальний удар, який приходить в область верхньої щелепи. При цьому в слідстві анатомічної особливості найчастіше пошкоджуються різці або ікла. Також до вивиху зуба можуть привести шкідливі звички, такі як розгризання горіхів, кісток або навіть відкривання пляшок зубами. Вкрай рідко вивих зуба може бути наслідком медичної маніпуляції з видалення інших зубів.

Види та діагностика вивиху зуба

Розділяють три види вивиху зуба: неповний, повний і вбитий.

При неповному вивиху зуба корінь залишається в зубному ряду, трохи зміщуючись з альвеоли через розрив зв’язок періодонта. Пацієнт відчуває рухливість зуба і яскраво виражений біль при накусуванні. Іноді може спостерігатися кровоточивість і запалення ясен. Неповний вивих зуба можна вправити.

Повний вивих зуба характеризується розривом кругової зв’язки та випаданням зуба. При цьому лунка зуба кровоточить. Багато хто думає, що такий вивих відновленню не підлягає. Однак якщо звернутися за допомогою оперативно і випавший зуб виявиться без пошкоджень, то можливе повне відновлення.

Вколоченний вивих зуба є самим рідкісним і як правило він зачіпає відразу кілька зубів. Пацієнт відчуває слабкий ниючий біль, іноді кровоточивість ясен під час приймання їжі. Візуально можна спостерігати укорочення зубного ряду. При вбитому вивиху є ймовірність самовідновлення, але дуже важливо провести комп’ютерну томографію зубів, щоб оцінити пошкодження задля уникнення ускладнень.

Ускладнення вивиху зуба

Імовірність ускладнень вивиху зуба залежить не тільки від типу вивиху і його ступеня, а й від своєчасності надання допомоги. Так, найчастішими ускладненнями є:

• руйнування коронкової частини зуба;
  • некроз пульпи;
  • розвиток кісти кореня зуба;
  • виникнення хронічного періодонтиту;
  • викривлення кореня зуба;
  • розширення лунки пошкодженого зуба.

Якщо стався вивих молочного зуба у дитини, то це може спричинити зупинку формування або ріст постійного зуба.

Вивих зуба — лікування

Чим швидше пацієнт звернеться за допомогою, тим вище ймовірність повного відновлення зуба. Лікування вивиху зуба залежить від його типу і ступеня пошкодженя.
При неповному вивиху зуба проводитися діагностика за допомогою ортопантомограми або комп’ютерної томографії, оцінюється цілісність кореня на основі чого і приймається подальші рішення. Як правило, при відсутності пошкоджень кореня проводитися вправлення зуба в лунку і його фіксація за допомогою шини до сусідніх зубів. Через місяць-два шину знімають і зуб зазвичай повністю зберігає свою функцію. Надалі показано регулярне спостереження у стоматолога.

При повному вивиху зуба можливість відновлення зуба залежить від ступеня пошкоджень і своєчасності звернення по медичну допомогу. Якщо зуб залишився в порожнині рота, кровопостачання не ушкоджене, а порожнина рота не має забруднень, то ймовірність реплантації зуба все ще висока. Якщо є розриви та пошкодження нервово-судинного пучка, то спочатку проводять депульпування і пломбування каналів зуба, що випав, після чого повертають його в лунку і закріплюють за допомогою шин.

Вколоченний вивих зуба найчастіше відновлюється самостійно, але якщо зміщення зубного ряду явно виражено, то його повертають на вихідне положення витягаючи за допомогою спеціальних щипців.

Якщо у вас є питання по лікуванню вивиху зуба ви завжди можете задати їх в розділі “Питання” нашого сайту. Наші фахівці оперативно на них дадуть відповідь.