1. Основною метою лікування каналу є відновлення функції кореня, характерної для здорового зуба.
  2. Показаннями до ендодонтичного лікування (лікування каналу) є гострий і хронічний пульпіт і всі форми періодонтиту.
  3. Протипоказання до лікування – ураження періодонта, неможливість відновлення зуба, неможливість обробки каналу, вертикальний перелом зуба.
  4. На сьогоднішній день лікарі нашої клініки володіють цілим арсеналом різних інструментів, матеріалів і високоточних приладів для проведення якісного ендодонтичного лікування.

Ендодонтія – це розділ стоматології, що займається збереженням здоров’я всієї пульпи або її частини. Якщо ж пульпа змінена (запалення або пошкодження), то лікування спрямоване на збереження нормальних періапікальних (оточуючих корінь зуба) структур. При їх пошкодженні лікування спрямоване на відновлення цих тканин, що здійснюється через лікування кореневого каналу. Інакше кажучи, ендодонтія охоплює профілактику та лікування захворювань пульпи, лікування кореневого каналу, ендодонтичне повторне лікування. При цьому передбачається як доступ через порожнину зуба, так і хірургічний.

Пульпіт і періодонтит, як ускладнення карієсу, залишаються основною причиною видалення зубів. Зуби з елементами деструкції у верхівки кореня є осередками хронічної інфекції, що приводять часом до системних захворювань.

Корінь зуба – складний об’єкт для лікування. По-перше, він недоступний візуальному контролю, тобто в нього не можна заглянути, щоб ретельно обстежити. По-друге, канали кореня зуба дуже варіабельні за своєю будовою – вони можуть відхилятися, утворювати кишені або галузитися. З цим пов’язані труднощі з їх обробкою і пломбуванням.

коренева система зубів

Варіанти будови кореневої системи зубів

корінь зуба в розрізі

С-шейп коренева система в зрізах на різних рівнях

Ще в 1970 році Майєром були представлені реконструйовані моделі коренів зубів, які показують, як багато бічних відгалужень може мати кореневий канал, який великою буває апикальная дельта.

Разом з тим, тільки повна стерильність всієї системи каналів є передумовою дійсного успіху лікування. Однак, особливості будови зуба пред’являють специфічні вимоги до антисептичного впливу. Воно повинно забезпечувати проникнення антимікробних засобів в ті інфіковані області, доступ до яких ускладнений анатомічно або в результаті попередніх стоматологічних маніпуляцій, тобто в дентин кореня зуба і періодонта.

У лікуванні каналу виділяють 3 основних етапи:

• Забезпечення доступу до каналу;
  • Видалення вмісту з каналу і підготовка каналу до пломбування;
  • Пломбування каналу інертним матеріалом, що сприяє міцній герметизації.

Всі етапи лікування каналу зуба проводять під анестезією. Доступ до каналу забезпечується правильним препаруванням каріозної порожнини, видаленням даху пульпової камери і створенням вільного доступу в канали для ендодонтичних інструментів.

лікування зубів під мікроскопом

Стоматологічний мікроскоп

Операційний мікроскоп дозволяє нам легко виявити вхід в канали, проконтролювати чистоту кореневих каналів, рівномірність накладення шару матеріалу перед пломбуванням каналу гутаперчею. При необхідності проведення повторного ендодонтичного лікування мікроскоп стає незамінним для виявлення:

• прихованих тріщин
  • уламків інструментів;
  • відхилення від основного ходу каналу;
  • перфорації (штучний отвір в зубі або його корені) в кореневих каналах

Потім з каналу видаляємо вміст – пульпу, продукти розпаду, мікроорганізми, вражений дентин, визначаємо робочу довжину каналу і готуємо його до пломбування.

визначення довжини каналу зуба

Визначення довжини каналу зуба

Точне визначення довжини каналу зуба дуже важливо, так як це дозволяє уникнути можливих ускладнень – післяопераційних болів і періапікальних ускладнень. Робочу довжину каналу визначають за допомогою рентгенограми і спеціального приладу – апекслокатора.

Довгий час в стоматології використовувалися тільки методи механічної і хімічної антисептики. Кореневі канали механічно очищалися і розширювалися файлами, промивалися антисептиком. На жаль, ці методи далеко не завжди давали добрі результати, особливо при хронічних періапікальних (заверхушечное) процесах.

Найбільш перспективним виявилося використання ультразвуку. Доведено, що внутріканальная обробка ультразвуком в акустичному середовищі слабких органічних і неорганічних розчинників відкриває дентинні канальці, розширює і очищає їх. Це відкрило нам нові можливості для надання повноцінного антисептичний впливу на залишалися до того “сліпими” області скупчення мікроорганізмів, що сприяють наполегливій, рецидивуючого перебігу апікального періодонтиту.

Наша клінічна практика показує, що застосування ультразвукового апарату Piezon Master істотно зменшує кровоточивість, полегшує і прискорює проходження і розширення кореневих каналів, тим самим забезпечуючи високу якість обробки при економії часу.

ендодонтія, пломбування каналу

Ендодонтія. Пломбування каналу

Останній етап найважливіший і відповідальний – правильне пломбування каналу. Кореневий наповнювач повинен надійно блокувати канал, не дратувати периодонт, не розчинятися і не руйнуватися, бути рентгеноконтрастним, що дозволяє визначити ефективність лікування.

Рентгенологічний контроль лікування кореневих каналів – абсолютно необхідний і важливий елемент в лікування кореневих каналов. В більшій мірі, вибір матеріалу для заповнення каналу визначається особистими навичками і перевагами лікаря, оскільки немає наповнювача, позбавленого всіх недоліків. В даний час одним з найбільш ефективних методів лікування пульпіту є пломбування каналів гуттаперчівимі штифтами, так як гутаперча відповідає більшості вимог.

Детальніше про лікування зубів під мікроскопом можна прочитати ТУТ.

Задати питання з приводу пломбування каналів фахівцям нашої клініки можна ТУТ.