травма зуба

Травма зубу: перша допомога

Скоро прийде зима, і наші діти будуть кататися на ковзанах, грати в хокей, спускатися по крутих крижаних гірках на рюкзаках, робити віражі на санках, грати в сніжки і будувати
сніжні фортеці. Зима – це, напевно, одна з найулюбленіших пір року у дітей, але ми, дорослі, розуміємо, що за всіма цими іграми ховається підвищена небезпека травмування будь-яких частин тіла, в тому числі і травм зубів.

За сумною офіційною статистикою МОЗ у кожної третьої дитини була травма зубу в період зростання і дорослішання. Саме тому ми вирішили дати рекомендації по першій допомозі при різних травмах зубу або порожнини рота.

1. Не піддавайтеся паніці! Не кричіть і не бігайте, взявшись за голову. Заспокойте дитину. Подивіться, чи цілі у нього інші частини тіла – голова, руки, ноги. Якщо є необхідність, викличте швидку допомогу.
  2. Прополощіть рот прохолодною чистою водою і огляньте порожнину рота. Не лякайтеся крові і набряклих тканин. Ясна і губи швидко загоюються.
  3. Якщо ви виявили зламаний зуб необхідно знайти зламаний фрагмент. Якщо зубу і зовсім немає, то необхідно якомога швидше його знайти. Вибитий зуб необхідно акуратно взяти за коронку, не зачіпаючи коріння і помістити в молоко для запобігання зневоднювання. Звичайна проточна вода, перекис водню або спирт згубно впливають на зуб.
  4. Якнайшвидше зв’яжіться зі стоматологом. Чим менше пройде часу з моменту травми зуба, тим більша ймовірність успішного його приживлення.
  5. Виконуйте подальші вказівки стоматолога-травматолога і якомога швидше відвідайте клініку.

травма зуба

Говорячи про приживлення зуба, звичайно ж, ми маємо на увазі приживлення постійного корінного зуба. Молочні зуби не приживляють, так як на зміну їм виростають постійні. Але це не означає, що при травмі молочного зубу не потрібно відкладати візит до стоматолога. Справа в тому, що при травмі молочного зубу можна пошкодити зачаток постійного, що може спричинити раннє його псування, недорозвинення і інші проблеми. Так само травма або випадання молочного зуба може бути причиною розвитку інфекції через відкриту поверхні рани.

Якщо при огляді порожнини рота ви не виявили видимих ​​пошкоджень, таких як відсутність зубу, відколи, але дитину все-одно тривалий час турбує біль в зубах, їх рухливість, кровоточивість ясен, то тоді також необхідно відвідати стоматолога-травматолога. У деяких випадках причинами даних симптомів можуть бути внутрішні переломи коренів зубів, пошкодження нерва і інші проблеми.

Отже, якщо після травми зубу спостерігається відкол зубу, вивих зубу, відсутність молочного зубу, відсутність постійного зубу, сильне травмування слизової, зуби хитаються, сильно болять, то в таких випадках потрібно якнайшвидше звернутися до стоматолога.

У стоматологічній клініці доктора Дахно наші фахівці надають екстрену допомогу при травмах зубу і успішно справляються з приживлення втрачених зубів.

Поставити питання на тему травми зубу нашим фахівцям можна ЗДЕСЬ.

One Comment
  1. Pingback: Дистальний прикус — причини, симптоми, лікування